حامی نت
جستجو
Close this search box.
جستجو
حامی نت

طراحی سایت فروشگاهی، برندسازی اینترنتی برای کسب و کار شما

بروزرسانی شده در 22 بهمن 1402

فهرست مطالب

طراحی سایت فروشگاهی، برندسازی اینترنتی برای کسب و کار شما

در دنیای امروز، طراحی سایت فروشگاهی به یکی از  مهمترین ابزارها برای برندسازی و توسعه یک  کسب و کار  تبدیل شده است. اگر شما هم مالک یک کسب‌‌ و کار هستید و می‌خواهید سوار بر این موج فروش خودتان را چندبرابر کنید این مقاله برای شماست. این مقاله به بررسی جزئیات فرایند “طراحی سایت فروشگاهی” و نقش آن در برندسازی می‌پردازد.

اهمیت طراحی سایت فروشگاهی

برای شمایی که مالک کسب‌ و کار هستید و یا قصد دارید کسب‌کار خود را راه بیندازید پلتفرم سایت بهترین راه برای ارائه خدمات و محصولاتتان است. وبسایت فروشگاهی نه تنها یک پلتفرم برای فروش محصولاتتان است بلکه نوعی ابزار برای برندسازی و هویتتان در اینترنت محسوب می‌شود.

 جذابیت ظاهری وبسایت

  • طراحی باید به‌گونه‌ای باشد که در نگاه اول توجه مشتری را به خود جلب کند. به طور مثال استفاده از طیف‌های رنگی خاص، فونت‌ها و تصاویر خاص در رسیدن به این هدف و افزایش فروش و دیده شدن سایت تاثیر بسزایی دارد.
  • جذابیت ظاهری بیشتر ایجاد اعتماد مشتریان به برند را به ارمغان می‌آورد. طراحی شیک و متناسب با محتوای سایت اعتبار و قدرت برند را می‌رساند.
  • استفاده از تصاویر و ویدیو‌ها با کیفیت مناسب، وبسایت را  پویاتر نشان می‌دهد و باعث اتصال احساسی مشتریان با برند شما می‌شود.

 جذابیت ظاهری وبسایت

تجربه کاربری در سایت فروشگاهی

زمانی می‌توان گفت تجربه کاربری یک سایت بهینه است که  اولا طراحی ساده و زیبا داشته باشد. دوما فرایند خرید مشتری، دسترسی آسان به اطلاعات محصولات عملکرد و سرعت بالایی داشته باشد. شما زمان بسیار کمی دارید تا اطلاعات کامل را در اختیار مشتری قرارداده و مشتری را مجاب به خرید محصول کنید اگر سایت آن‌ها را درگیر نکند متاسفانه باید بگویم مشتری براحتی سایت شما را ترک خواهد کرد.

بیشتر بخوانید  طراحی سایت پزشکی، با رعایت استانداردهای پزشکی و حریم خصوصی

تجربه کاربری در سایت فروشگاهی

ارائه اطلاعات اضافی از محصول مورد نظر و مقالات مرتبط باآن به تجربه کاربر افزوده می‎افزاید و منجر به ارتبطا مستقیم و قوی با مشتریان می‌شود. برای مطالعه بیشتر می‌توانید مقاله طراحی سایت، از هنر تا ارتقا را مطالعه کنید.

انواع روش‌های طراحی‌ سایت فروشگاهی

  • طراحی سفارشی

طراحی سفارشی، یکی از گزینه‌های ایده‌آل برای کسب‌وکارهایی است که به دنبال حضور موثرتر در وب هستند. با چنین رویکردی وب‌سایت شما به طورکامل براساس نیازشما و خصوصیات مدنظر شما طراحی می‌شود.

  •  استفاده از CMS

استفاده از سیستم‌های مدیریت محتوا (CMS) مانند WordPress، یک راهکار سریع و مقرون به صرفه است که به شما این امکان را می‌دهد تا با سرعت وب سایت فروشگاهی خود را راه اندازی کنید. یکی از معتبر ترین گزینه‌ها برای کسب و کارهای متوسط و کوچک برای شروع کار است.

انواع روش‌های طراحی‌ سایت فروشگاهی

برند سازی اینترنتی چه امکانی را فراهم می‌کند؟

برندسازی اینترنتی این امکان را برای کسب و کار ها فراهم می‌کند:

  • افزایش و گسترش دسترسی به بازار: شما می‌توانید به بازارهای جهانی دسترسی پیداکنیدو فروش خود را افزایش دهید.(البته نه در شرایط الان)
  • مهمترین مسئله افزایش شناخت و دید عموم نسبت به برند شما است، شما از طریق رسانه‌های اجتماعی پربازدید می‌توانید برند خود را به عموم معرفی کنید.
  • تبلیغات خود را به صورت مدیریت شده و هدفمند انجام دهید تا هزینه کمتری برای شما داشته باشد. این موارد یکی از چندین مزایا برندسازی اینترنتی کسب و کارتان است.برند سازی اینترنتی چه امکانی را فراهم می‌کند؟

در طراحی سایت فروشگاهی عناصر کلیدی کدام اند؟

  • لوگو و بنرها:

لوگو: یک نوع نماد تصویری است که برند و کسب و کارتان را از سایرین متمایز می‌کند البته به نوعی هویتتان نیز محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید  کالی لینوکس چیست؟چه کاربردهایی دارد؟

بنر: یکی از شیوه‌های تبلیغاتی است که ارتباط بصری با مخاطبان را ایجاد می‌کند و به ترویج برند کمک می‌کند.

  • ساختار منطقی:

یک ساختار آسان و منطقی اجازه می‌دهد تا کاربران به راحتی به اطلاعات دسترسی پیدا کنند و از سایت یا محصول بهتر استفاده کنند. ساختار منطقی باعث افزایش اعتماد و راحتی مشتریان می‌شود و ارتباط موثرتری بین برند و مشتری برقرار می‌کند.

 کدام درگاه پرداخت برای سایت من مناسبه؟

در اینجا عوامل موثر در انتخاب  درگاه پرداخت مورد نظر را لیست کردیم:

عوامل توضیحات
امنیت رعایت استانداردهای امنیتی برای حفاظت از اطلاعات حساس مشتریان.
پشتیبانی از شبکه شتاب قابلیت پشتیبانی از شبکه شتاب
سهولت استفاده راحتی و سادگی در فرآیند پرداخت برای کاربران سایت فروشگاهی.
کارمزد بررسی کارمزدهای سیستم پرداخت و اطمینان از عدم بالا بودن آنها.
پشتیبانی فنی ارائه پشتیبانی فنی مطلوب و در دسترس برای رفع مشکلات.
مطابقت با قوانین و مقررات رعایت قوانین و مقررات مربوط به امور پرداخت آنلاین در ایران.
استفاده از درگاه‌های معتبر استفاده از درگاه‌های شناخته شده و قابل اعتماد مانند زرین‌پال، پارس‌پال و …

 کدام درگاه پرداخت برای سایت من مناسبه؟

سئو سایت‌های فروشگاهی

سئو یا بهینه سازی برای موتور‌های جسجو، امری بسیار مهم برای دیده شدن سایت‌های فروشگاهی است. یکی از مهمترین و کلیدی ترین روش‌‌ها برای افزایش ترافیک است. استفاده از کلمات کلیدی مرتبط و بهینه شده در عناوین، توضیحات و متن اصلی می‌‌تواند در مدت زمان خاصی باعث  بهبود رتبه سایت شود.

برای درک بهتر به این مثال توجه کنید: برای یک سایت فروشگاهی که محصولات الکترونیکی می‌فروشد. کلمات کلیدی مرتبط می‌‌تواند شامل “فروشگاه آنلاین لوازم الکترونیکی” “خرید لوازم الکترونیکی” “لپ‌تاپ” “تلفن همراه” و غیره باشد. انتخاب این کلمات براساس نوع فعالیت و نوع محصولتان است.برای مطالعه بیشتر مقاله سئو را مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید  دانلود رایگان افزونه پاورپک

 

 

در این مقاله با اهمیت طراحی سایت فروشگاهی و نقش آن در برندسازی آشنا شدید. طراحی جذابیت ظاهری، تجربه کاربری بهینه و انتخاب بهترین درگاه پرداخت از جمله عناصر کلیدی مورد بررسی قرار گرفت. حامی نت، با تخصص در طراحی سایت و سئو، آماده بهبود دسترسی و نمایندگی آنلاین کسب و کار شماست.

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

خبرنامه

عضو خبرنامه ما باشید تا از آخرین مطالب ما آگاه باشید

در شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید

بدون نظر on طراحی سایت فروشگاهی، برندسازی اینترنتی برای کسب و کار شما

دیدگاه ها

نظرات شما برای ما ارزشمند است