حامی نت
جستجو
Close this search box.
جستجو
حامی نت

بهترین نرم افزارهای virtual machine

بروزرسانی شده در 13 بهمن 1401

فهرست مطالب

ماشین مجازی

ماشین مجازی ساز یا virtual machine یکی از نرم افزارهای مناسب برای شبیه سازی سیستم عامل‌ها می‌باشد. در ادامه با ما در آکادمی حامی نت همراه باشید

ماشین مجازی (virtual Machine) یک دستگاه مجازی و نرم‌افزاری شبیه به یک کامپیوتر واقعی است که امکان اجرای سیستم‌‌عامل‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف‌ روی یک دستگاه فیزیکی مثل کامپیوتر دسکتاپ یا سرور فیزیکی را فراهم می‌کند. در این مطلب قصد داریم ببینیم ماشین مجازی دقیقاً چیست، چگونه کار می‌کند، چند نوع است، چه کاربردهایی دارد و مزایا و معایب آن چیست.

ماشین مجازی چیست؟

ماشین مجازی یک دستگاه مجازی طراحی‌شده برای اجرای سیستم‌عامل‌‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف است که در قالب یک نرم‌افزار روی یک دستگاه فیزیکی با سیستم‌عاملی یکسان یا متفاوت با سیستم‌عامل موردنظر برای اجرا با این دستگاه مجازی، نصب می‌شود و با استفاده از آن می‌توان یک دستگاه مجازی با سیستم‌عامل مجزا را روی یک دستگاه واقعی مثل کامپیوتر دسکتاپ ایجاد و شبیه‌سازی کرد. به عبارتی با استفاده از نرم افزار‌های ساختماشین مجازی قابلیت استفاده همزمان از چند سیستم عامل را در سیستم خود خواهیم داشت.

 

بهترین نرم افزارهای virtual machine
بهترین نرم افزارهای virtual machine

 

 

اولین نرم افزار پرطرفدار در این زمینه نرم افزار VMWare WorkSation است. یک نرم افزار مجازی ساز با قابلیت نصب در سیستم عامل 32 و 64 بیتی که این امکان را برای کاربران فراهم میکند که بصورت همزمان چند سیستم عامل را در یک کامپیوتر فیزیکی روشن بالا بیاورند. این نرم افزار از همه قابلیت های سخت افزاری پشتیبانی می‌کند. به عنوان مثال هاردیسک، دستگاه های USB و DVD و درایو های مجازی…

بیشتر بخوانید  برنامه نویسی:چگونه می‌توانم به صورت حرفه‌ای در آن پیشرفت کنم؟
virtual Machine
محیط VmWareWorkStation
ماشین مجازی virtual machine
ماشین مجازی virtual machine

Oracle VM VirtualBOX دومین نرم افزار پرطرفدار و البته رایگان که توسط شرکت اوراکل توسعه داده شده است. این نرم‌افزار در دو نسخه 32 و 64 بیتی عرضه شده است که بعد از VmWare بسیار پرطرفدار است. رایگان بودن این نرم افزار دلیل بر بی کیفیت بودن آن نیست برعکس بسیار نرم افزار کاربردی و ساده ای است و قابلیت پوشش چندین سیستم عامل رو به طور همزمان دارد.

virtual Machine
محیط VirtualBOX
virtual Machine
محیط VirtualBOX

بیشترین کاربرد چنین نرم افزارهایی برای نصب سیستم عامل مثل کالی لینوکس، یا هر توزیع دیگری از لینوکس و یا نصب سیستم عامل های مایکروسافت که بیشتر برای ایجاد محیطی ایزوله برای کسانی که تست نفوذ انجام می‌دهند ایجاد می‌شود. استفاده از چنین نرم افزارهای فقط محصور به کاربرد تست نفود و امنیت نخواهد بود.

در پست های بعدی موضوعات بیشتری درباره سیستم های لینوکس و توزیع های مختلف آن گفته خواهد شد.

4.9/5 - (11 امتیاز)

مطالب مرتبط

خبرنامه

عضو خبرنامه ما باشید تا از آخرین مطالب ما آگاه باشید

در شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید

2 دیدگاه on بهترین نرم افزارهای virtual machine

دیدگاه ها

نظرات شما برای ما ارزشمند است