حامی نت
جستجو
Close this search box.
جستجو
حامی نت

چطور یک طراح سایت شویم؟

بروزرسانی شده در 4 اسفند 1401

فهرست مطالب

طراحی سایت

چطور یک طراح سایت شویم؟ هر کسب و کاری چه کوچک و چه بزرگ نیازمند یک وب سایت می‌باشد تا کسب و کار ما رشد پیدا کند و درآمد کسب کنیم در آکادمی H.NET همراه ما باشید

 

چطور یک طراح سایت شویم؟

برای وارد شدن به هر کاری باید علاقه را داشت تا انگیزه برای ادامه دادن داشته باشیم، چند راه برای طراح سایت شدن دارید، یه راه طراح سایت شدن از طریق روش بدون برنامه‌نویسی، بدون این که شما بخواید کدنویسی ای را انجام دهید و طراحی سایت را انجام دهید،‌ که کافیه کار با وردپرس و قالب‌های حرفه‌ای وردپرس را یاد بگیرید. حالا علاوه بر این که شما کار با وردپرس و قالب‌های حرفه‌ای وردپرس را یاد می‌گیرید، یه سری پلاگین است مثل visual composer، در کنار کار با قالب‌های حرفه‌ای، قالب‌هایی مثل Be, اهورا , Enfold که خب صفحه ساز دارند و شما میتونید بدون نیاز به کدنویسی صفحات خود را با این قالب‌ها بسازید،‌ حالا در کنارش میتونید از Visual Composer استفاده کنید و آن امکاناتی را که نیازدارید برای طراحی وب‌سایت تا امکانات جدیدتری به وب‌سایت‌ خود اضافه کنید همراه با این قالب‌ها می‌تونید پیاده سازی کنید.

طراحی سایت

طراحی سایت با کدنویسی

باید در این روش شما مهارت برنامه نویسی با زبان نشانه گذاری HTML ,CSS  و همچنین زبان برنامه نویسی JS جاواسکریپت هم یاد بگیرید تا برای خودتان یه قالب طراحی کنید.

تعریف دقیق تری برای html css js میتوان گفت این است:

HTML: بخش اسکلت بندی سایت ساختار و محتوای اصلی آن است

CSS: تنظیم ظاهر صفحه و زیبایی

بیشتر بخوانید  تولید محتوا - ساخت و ارائه محتوای جذاب و با ارزش

JS: ایجاد محتوای پویا در سایت

jQuery: ایجاد اسکریپت آسان برای جاوا اسکریپت

BootStrap: طراحی سریعتر

 

سوالی که پیش میاد این است که از کجا شروع کنیم، خب در مرحله اول می‌تونید آموزش‌های رایگان که هیچ هزینه‌ای ندارد را در سایت w3schools را ببینید و باید هر روز با این سایت تمرین کنید برای بهبود و یادگیری بطور مستمر لازم است، این وب‌سایت، سایتی است که بیشتر برنامه نویسان و البته خودم در اونجا یاد گرفتم، البته زبانش انگلیسیه! که می‌تونید با نصب افزونه  google translate در کروم ترجمه آن را ببینید بعد از این که دوره را تموم کردید میتونید مدرکتون را هم دریافت کنید. اما در نهایت بعد از اینکه شما آموزش دیدید که البته داشتن مدرکش مهم نیست و بعد از این که از w3schools آموزشتون را تمام کردید و HTML, CSS را نوشتید حالا در خود سایت وردپرس، بخش codex.wordpress.org را ببینید تا بتوانید کدهای وردپرس را پیاده کنید روی قالب خود و قالب HTML ,CSS را تبدیل به وردپرس کنید.

علم لازم جهت ایجاد یک سایت

    1. بخش گرافیک: معمولاً ایجاد طرح‌های اولیه‌ی وب سایت، طراحی اشکال گرافیکی، تصویرسازی ، طراحی لوگو و.. در این بخش انجام می شود.
    2. برنامه نویس سمت کاربر (client side): طراحی رابط کاربری یا همان پوسته‌ی سایت (بخشی از سایت که کاربر با آن در ارتباط است) بر عهده‌ی یک برنامه نویس رابط کاربری است که معمولاً از زبان‌های javascript ، html،css استفاده می‌کنند.
    3. برنامه نویس سمت سرور (server side): با استفاده از زبان‌های برنامه نویسی مثل asp.net وphp ارتباط مرورگر با سرور را میسر می‌سازند.
بیشتر بخوانید  طراحی سایت تهران | راهی نوین به دنیای دیجیتال

برای تبدیل شدن به یک طراح وب سایت، می توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

اصول طراحی وب را بیاموزید: با یادگیری اصول اولیه HTML، CSS و جاوا اسکریپت شروع کنید. اینها بلوک های سازنده طراحی وب هستند و برای ایجاد وب سایت های موثر و جذاب باید درک کاملی از آنها داشته باشید.

 

مهارت های طراحی را توسعه دهید: اصول طراحی مانند تئوری رنگ، تایپوگرافی، طراحی چیدمان و طراحی تجربه کاربر (UX) را بیاموزید. این به شما کمک می کند تا وب سایت های بصری جذاب و کاربر پسند ایجاد کنید.

 

آموزش نرم افزارهای طراحی وب: با نرم افزارهای طراحی سایت مانند Adobe Photoshop، Adobe Illustrator، Sketch و Figma آشنا شوید. این ابزارها به شما کمک می کنند تا عناصر طراحی وب سایت خود را ایجاد و دستکاری کنید.

 

یک نمونه کار بسازید: یک نمونه کار از کار خود ایجاد کنید که می تواند شامل پروژه های شخصی، تکالیف کلاسی یا کارهای داوطلبانه شما باشد. این مهارت ها و تخصص شما را به مشتریان یا کارفرمایان بالقوه نشان می دهد.

 

کسب تجربه عملی: برای دوره های کارآموزی یا موقعیت های ابتدایی برای کسب تجربه عملی در این زمینه اقدام کنید. این به شما کمک می کند تا در معرض چالش های طراحی دنیای واقعی قرار بگیرید و به شما کمک کند مهارت ها و اعتماد به نفس خود را بسازید.

 

به روز بمانید: خود را با آخرین روندها، فناوری ها و بهترین شیوه ها در طراحی وب به روز نگه دارید. در کنفرانس ها، کارگاه ها و وبینارها شرکت کنید و با جامعه طراحی در ارتباط باشید.

بیشتر بخوانید  مزایای راه اندازی فروشگاه آنلاین

 

به یاد داشته باشید که تبدیل شدن به یک طراح وب سایت یک فرآیند یادگیری مداوم است و برای رقابت در این زمینه باید به طور مداوم مهارت ها و دانش خود را به روز کنید. با فداکاری و تمرین می توانید به یک طراح وب سایت موفق تبدیل شوید.

امیدوارم مطالب برای شما همراهان مفید بوده باشد

5/5 - (5 امتیاز)

مطالب مرتبط

خبرنامه

عضو خبرنامه ما باشید تا از آخرین مطالب ما آگاه باشید

در شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید

6 دیدگاه on چطور یک طراح سایت شویم؟

    محمد
    November 3, 2022

    مقاله چطور طراح سایت شویم مفید بود ممنون از سایت خوبتون

    میلاد
    November 3, 2022

    با تشکر مقاله بسیار مفیدی بود موفق و پیروز باشید

دیدگاه ها

نظرات شما برای ما ارزشمند است